24 May 2009

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΥΦΕΣΗΣ, του Γεώργιου Αυλωνίτη

1. Δώστε μεγαλύτερη έμφαση στην έρευνα αγοράς. Σε περιόδους ύφεσης το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται και προκαλεί αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Οι καταναλωτές περιορίζουν την κατανάλωση, υποκαθιστούν ακριβά προϊόντα και καταστήματα με φθηνότερα κτλ. Η κάθε επιχείρηση πρέπει, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις, να ερευνά τις νέες τάσεις και να εντοπίζει ευκαιρίες.

2. Εστιάστε την προσοχή σας στους υπάρχοντες πελάτες. Οι υπάρχοντες πελάτες κάθε επιχείρησης αποτελούν ίσως το μεγαλύτερο κεφάλαιο σε περιόδους ύφεσης.

3. Επανεξετάστε τις αγορές- στόχους σας. Επικεντρωθείτε στα τμήματα της αγοράς που είναι πιο πιθανόν να σας προσφέρουν θετικά αποτελέσματα.

4. Γίνεται περισσότερο δημιουργικοί από ποτέ. Σε δύσκολες περιόδους πρέπει να θέσετε τον πήχη ψηλά και να κάνετε την κάθε σας ενέργεια περισσότερο αποτελεσματική.

5. Επικεντρωθείτε στις βασικές σας επωνυμίες- προϊόντα. Λαμβάνοντας υπόψη τον κανόνα 20/80 που μας λέει ότι το 20% των προϊόντων συμβάλλει στο 80% των πωλήσεων και της κερδοφορίας, η περίοδος αυτή είναι η καταλληλότερη για ένα ξεκαθάρισμα της προϊοντικής γκάμας.

6. Μη δίνετε βαρύτητα μόνο στην τιμολογιακή πολιτική. Είναι εμφανές ότι την περίοδο της κρίσης η τιμολογιακή πολιτική αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Δεν πρέπει, όμως, να ξεχνάμε ότι ο πελάτης θέλει να αγοράσει προϊόντα και υπηρεσίες που «αξίζουν τα λεφτά τους» (value for money) και η αξία που αναζητεί δεν είναι μόνο στην τιμή.

7. Προσπαθήστε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό όχι στη βάση της τιμής αλλά στη βάση αφενός της υψηλής ποιότητας του προϊόντος/ υπηρεσίας που προσφέρετε και αφετέρου στην ποιότητα εξυπηρέτησης του πελάτη.

8. Προσπαθήστε να διατηρήσετε το ύψος προϋπολογισμού προβολής. Σε περιόδους ύφεσης οι περισσότερες επιχειρήσεις περικόπτουν τις δαπάνες προβολής των προϊόντων/ υπηρεσιών τους. Το γεγονός αυτό αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για να κερδίσει κανείς μερίδια αγοράς, ιδιαίτερα όταν θα έλθει η ανάκαμψη.

9. Χτίστε ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες. Σε περιόδους ύφεσης η ανάπτυξη ισχυρών και μακροχρόνιων δεσμών με τους πελάτες είναι επιβεβλημένη.

10. Δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στο εσωτερικό μάρκετινγκ. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι για να έχω ικανοποιημένους πελάτες πρέπει να έχω και ικανοποιημένους εργαζομένους.

No comments:

Post a Comment